صفحه اصلی
اخبار
تصاویر
ایستگاهها
مناقصه و مزايده
سیمای طرح
کارفرما،مشاور،پیمانکار
تماس با ما


 

سیمای طرح

در تاریخ ۱۲ اردیبهشت سال۱۳۸۶ شمسی، خط ریلی کرمانشاه به طول ۱۳ کیلومتر در شورای عالی هماهنگی ترافیک به تصویب رسید و در ۱۵ تیر ماه ۱۳۸۷ ، سازمان قطار شهری کرمانشاه تأسیس شد. این پروژه شامل ۱3 ایستگاه میباشد و شمال و جنوب کریدور اصلی شهر یعنی، میدان فردوسی را به میدان طاق بستان متصل می‌کند.

پروژه قرار است در دو فاز کلی و تقسیم بندی به سه قطعه به بهره برداری برسد.

فاز اول این پروژه از میدان معلم تا میدان آزادی و فاز دوم آن از میدان آزادی تا میدان فردوسی می باشد و همچنین این پروژه به سه قطعه شمالی در بلوار طاق بستان، میانی در بلوار شهید بهشتی و جنوبی از مرکز شهر به بالا تقسیم می شود.

قطعه شمالی

قطعه میانی

قطعه جنوبی

       در جلسه شورايعالي هماهنگي ترافيك شهرهاي كشور به تاريخ93/03/11 تغيير سيستم مونوريل به قطار سبك شهري و عبور سيستم از مركز شهر بصورت زيرگذر به تصويب رسيد .

 

 هم اکنون عملیات اجرایی دو قطعه شمالی و میانی این پروژه آغاز شده است و با توجه به حساسیت کار در قطعه جنوبی، مطالعات طراحي تونل در حال انجام ميباشد.

در طرح اولیه، قرار است با توجه به داشتن ۴ واگن با ظرفیت ۲۰۰ نفر ، ۸۰۰ نفر در هر قطار جا به جا شوند ولی قطار سبك شهري کرمانشاه در افق ۱۴۰۰ شمسی می‌تواند ۱۴ هزار و ۲۰۰ نفر را در هر جهت و در هر ساعت جابه جا نماید و در افق ۱۴۱۰ ، قابلیت انتقال ۱۶هزار و ۲۰۰ مسافر در هر جهت و در هر ساعت را خواهد داشت و می‌تواند ترافیک شهر کرمانشاه را به طور چشمگیر کاهش دهد.
 
کلنگ عملیات اجرایی اين پروژه در سفر رئیس جمهور در هفدهم مرداد‌ماه سال 1390 همزمان با افتتاح و بهره‌ برداری از چندین طرح صنعتی، اقتصادی و عمرانی در استان کرمانشاه بر زمین زده شد.  

 

 

 


تاریخ آخرین ویرایش این صفحه : ۹:۳۷:۰ ۱۶/۳/۱۳۹۴

.:: کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان قطار شهری کرمانشاه می باشد ::.